کد خبر: 1213588
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد و بازگرداندن شش متهم جرایم اقتصادی به کشور با دستور قضایی و پیگیری پلیس بین‌الملل خبر داد. 
سردار مجید کریمی روز چهارشنبه طی گفت‌و‌گویی نسبت به استرداد این متهمان اقتصادی توضیح داد: تعداد شش نفر متهم جرایم اقتصادی با دستور قضایی و پیگیری پلیس بین‌الملل با صدور اعلام قرمز پلیس بین‌الملل تحت تعقیب قرار گرفتند. وی با بیان اینکه تمامی این افراد در یکی از کشور‌های همسایه شناسایی و با همکاری پلیس دستگیر شدند، افزود: این متهمان جرایم متعددی را مرتکب شدند که فقط در یک فقره شاهد دریافت ۲۵۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی بودیم که از آن به عنوان مصارف شخصی استفاده کرد. 
سردار کریمی ادامه داد: این متهمان از طریق ثبت شرکت‌های صوری و بارگذاری اسناد غیرواقعی در سامانه تخصیص ارز، اقدام به ثبت سفارش واردات کالا کردند و بدون آنکه اقدامی برای واردات کالا کنند، ارز‌های دریافتی را در بازار آزاد فروخته و مبالغ حاصله را به حساب‌های شخصی واریز و به نفع خود به مصرف رسانده‌اند. رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اظهار داشت: یکی دیگر از افراد مسترد شده با استفاده از چک‌های سرقتی و همچنین از طریق صدور چک‌های بلامحل، اقدام به خرید فرش‌های نفیس و گرانبها از کسبه بازار کرده بود و متهم دیگر با فروش ۱۸ واحد آپارتمانی یک مجتمع مسکونی در یکی از مناطق تهران به بیش از ۴۰ نفر مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود. وی گفت: در مجموع چهار متهم دارای شاکی خصوصی و دو متهم دارای شاکی عمومی هستند و این افراد بر اساس موازین و حقوق بین‌الملل و دیپلماسی بین‌المللی انتظامی به کشور بازگردانده شدند. 
این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص اتخاذ اقدامات احتیاطی در معاملات خود خاطر نشان کرد: متهمان مذکور پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده بودند که به محض دریافت اوراق قضایی مربوطه، مراتب در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدامات فنی و حقوقی صورت گرفته، سازمان اینترپل علیه‌شان اعلان قرمز (وانتد بین‌المللی) صادر کرد. همه متهمان در یکی از کشور‌های همسایه ردیابی، شناسایی و بازداشت شدند. کریمی در پایان بیان کرد: با هدایت اطلاعاتی - عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات پلیسی کشور مورد نظر در چارچوب دیپلماسی انتظامی، متهمان روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و تحویل مقامات قضایی ذی‌صلاح شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار